fotoklotter

2013-02-14
01:44:17

Alla hjärtans dag
Det har bara gått en timme sen det blev ny dag och det är nu Alla hjärtans dag. Även om jag själv inte befinner mig i en sådan slags relation där det förvänts att jag ska ge något speciellt till någon idag så tror jag på tok för många lägger alldelles för mycket stress över denna dag. Att man måste göra något idag för den man bryr sig mest om idag, att ge bort något dyrt eller speciellt, just idag. Visst är det en bra dag, kanske som en påminnelse, presic som barnens dag eller semeldagen eller vilken sådan dag som helst. Men kom igen, det är väll inte meningen att man ska lägga all energi och kärlek på en enda dag? Du äter ju inte bara något riktigt sött på fettisdagen eller bryr dig om dina barn bara på barndagen? Sen den här pressen med att man ska ge bort en massa saker, och ju dyrare sak man får, desto mer älskad är man? Kom igen, värderar du kärlek i pengar? Den bästa gåvan i kärleken är ju själva kärleken i sig, att det som räknas är tiden ihop. Kanske någon tycker jag tänker annorlunda eller skyller på att jag inte lever i en sådan relation där alla hjärtans dag räknas, men för mig räknas alltid tiden man lägger tillsammans är den viktigaste, inte grejerna man får. Och den tiden räknas högst i alla viktiga relationer för mig, vare sig det är vänner eller familj. För i slutet, då är det minnena du lever på. Och är du rädd att mista minnena, fotografera de då så har du kvar de även på för evigt...
Lägger idag in ett par visdomsord från serien Nemi, och ha nu en härlig Alla Hjärtans dag allihopa!
Enjoy :)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: